
pripremila: Lovorka Krstulović
Tijekom školske godine 2024./2025. provodio se projekt rada s darovitim učenicima: „Istražujem, povezujem, učim“. Projekt je sufinanciran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
„Istražujem, povezujem, učim“ sažima srž učenja temeljenog na istraživanju, pedagoškog pristupa u kojem se znatiželja i istraživanje koriste za razumijevanje novih situacija, pri čemu istraživanje potiče dublje razumijevanje. Kako bi se stvorilo bogato okruženje za učenje naglašena je suradnja i povezanost akademskih aktivnosti sa stvarnim interesima učenika s ciljem da postanu samouvjereni i vješti kroz personalizirana i zanimljiva obrazovna iskustva.
Cilj projekta
Cilj je konceptualna promjena u razmišljanju darovitih učenika. Učenici će pomoću istraživačkog učenja svoje pretkoncepcije lakše odbaciti i zamijeniti ih točnim. Miskoncepcije koje se mogu javiti kod nadarenih učenika obradom novih pojmova zbog teže konceptualne promjene će biti lakše uočene i eksperimentom opovrgnute.
Miskoncepcije, odnosno pogrešno razumijevanje prirode, ne proizlazi iz nerazumijevanja složenih prirodnih procesa, već iz nerazumijevanja temeljnih fizikalnih veličina kao što su sila, energija, količina gibanja, naboj itd. Zbog toga je kroz STEAM obrazovanje izuzetno važno pridonijeti razumijevanju tih veličina.
Omogućavanjem iskustva učenja fizike uz uvažavanje učeničkih ideja i inicijativa, te njihove potrebe za samostalnim radom cilj je razvijati logičko-kombinatoričko, kritičko i kreativno mišljenje, sposobnost promatranja i opisivanja, maštu, samopouzdanje, kao i motivaciju za daljnji rad i razvoj učeničkih sposobnosti i interesa. Također je važno stečeno znanje iz fizike povezivati s drugim prirodnim znanostima i primjenjivati ga u svakodnevnom životu.
Cilj je približiti učeniku znanstvene sadržaje, primjerene njegovoj dobi za područje fizike i drugih STEAM područja, te omogućiti učeniku da upozna i shvati osnovne zakonitosti i procese koji vladaju u prirodi, kao i osposobiti učenika da iz povezane sadržajne cjeline izdvoji pojedinačni problem, prouči ga i tako stečeno znanje upotrijebi za razumijevanje cjeline.
Očekivani rezultati
Učenici će projektom:
· razvijati kritičko i apstraktno mišljenje,
· generalizirati fizičke koncepte,
· bolje usvojiti znanstvene metode zaključivanja,
· usvojiti opažanje i mjerenje njima novih fizičkih veličina,
· zaključke temeljiti na znanstveno utemeljenim činjenicama,
· produbiti znanja u području prirodoslovlja izvan školskog gradiva,
· povezivati stečeno znanje sa vlastitim iskustvom i svakodnevnim životom,
· razvijati pozitivnu sliku o sebi,
· razvijati kreativno i inovativno rješavanje problema,
· razvijati komunikacijske vještine i suradnju s vršnjacima,
· razvijati vještine procjene i samoprocjene.
Saznajmo više o potresima, poplavama i vulkanima

Istraživanje magnetskog polja

Pretvorbe energije

Kemijamo i fiziciramo

Istražujemo valove i svjetlost

Projekt – Camera obscura
